Vingar

Då sitter man här med kaffet kallt i koppen och en unge i vars ett rum med vars en film på tv:n och sambon framför sin dator. Det är lördag middag :) alla nöjda på sitt håll .... I eftermiddag blir det trolldeg med barnen så vi får lite familje tid tillsammans.

**************************************

Igår hade vi lite mys på jobb ,det var ju i alla fall fredag..tihi




Vi fick in nya tunikor från Almia igår i två färger super fina...





Jag har en favorit väska just nu på jobb och ligger och väntar på mej till löningen kommer eller om sambon köper den i julklapp till mej. Visst är den snygg och lite jag ????? *blink*




LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGTAR till den hänger på min axel tihi


******************************************************

Här hemma har det varit fullt ös redan , barnen kollade barnkanalen och något musikprogram var igång. Med Mikael Rickfors som gärst och han sjöng givetvis Jag ska köpa vingar för pengarna .. lyssna här


http://www.youtube.com/watch?v=D3oIFOVLO-I

Och barnen sprang självklart och drog på sej vingarna och dansade med hahahaha dessa underbara barn.




MINA söta små änglar!!!!



Nej nu ska jag fixa lite lunchkäk till familjen sen är det trolldeg för hela slanten ....

Trolldeg är  både billigt och enkelt att göra. Med följande recept snor du i snabbt ihop en sats trolldeg.

  • 1 dl vatten
  • 2 dl mjöl
  • 1 msk olja
  • 1 dl salt

Tips! För att färga trolldegen kan du tillsätta karamellfärg. Gör några olika degklumpar med olika färger så är det fantasin som sätter stopp för ditt pyssel.

 




Kram och pöss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0