Hej hopp



Hur är det i höstmörkret??




Här är det hemma med dålig dotter. Hon har ju förkylningsastma och har nyligen nu i helgen blivit dålig igen och med all medicin som vi ger henne då är hon helt färdig som människa. Hon hostar, kräks och kippar luft om vartannat, som alltid de 1-2 första dagarna innan den har verkat.


Igår var vi i Arvika på fika hos en jobbkompis till sambon. Han har så fina hundar mamma,pappa och valp såå söta. Men tyvärr var det nog det som satte igång Felicias astma, vi märkte direkt att hennes andning blev flåsande. Som tur var hade vi hennes inhalator med så hon fick i sej medicinen. Men det blev värre på vägen hem sedan... Och jag är ju allergisk mot pälsdjur och fixar nån timme hos de flesta men jag hade förberett mej med tabletter innan. Och trots det märkte jag av det med en gång. Natten har varit jobbig fram till cirka 04.30 då hon äntligen fick somna i lugn och ro. Oliver kom gående vid halv nio i morse och Felicia vaknade en stund senare. Vi mös riktigt i sängen tillsammans innan vi gick upp och fixade frulle.

Så idag är det alltså en hemmadag, tog Oliver med ledigt från dagis så han fick en hemmadag han med.....  Men det som är roligt i det hela är att jag verkligen saknar min praktik plats hahahah  barnen går först självklart!!! men jag saknar att komma upp och igång, nåja praktiken finns kvar när hon är fit for skolan igen.


****************************************************************


Vi har just bestämt oss för att baka lite tillsammans barnen och jag....... sen gör vi lite trolldeg och gör gubbar inför julen..... så håller vi hela dagen sysselsatt i en lugn takt...

Hej hopp till nästa gång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0